تاکید نخستوزیر پاکستان بر دستاوردهای سفر پزشکیان
نخستوزیر پاکستان، شهباز شریف، روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که دستاوردهای سفر رسمی مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، به اسلامآباد، روابط دوجانبه را تقویت خواهد کرد. وی این اظهارات را در نشست کابینه فدرال پاکستان بیان کرد.
جزئیات سفر و توافقات
پزشکیان روز دوشنبه در رأس یک هیئت عالیرتبه وارد اسلامآباد شد و با رهبران پاکستان از جمله شهباز شریف و رئیسجمهور آصف علی زرداری دیدار کرد. در این سفر، دو طرف بر تقویت همکاریهای اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کردند. به گفته منابع رسمی، چندین سند همکاری در زمینههای انرژی، کشاورزی و فناوری امضا شد.
اهمیت استراتژیک روابط
شهباز شریف با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: «سفر آقای پزشکیان نقطه عطفی در مناسبات ماست. ما مصمم به گسترش روابط در همه زمینهها هستیم.» وی افزود که پاکستان و ایران میتوانند با همکاری یکدیگر، صلح و ثبات را در منطقه تقویت کنند.
واکنشها و چشمانداز
کارشناسان سیاسی این سفر را گامی مثبت در جهت کاهش تنشهای منطقهای و افزایش همکاریهای دوجانبه ارزیابی میکنند. به گزارش ایرنا، حجم تجارت دوجانبه در سال گذشته به ۲.۵ میلیارد دلار رسید که با توافقات جدید، پیشبینی میشود این رقم افزایش یابد.



