یک مقام ارشد ایرانی روز چهارشنبه پیام تبریک مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، را به مناسبت روز استقلال به نخستوزیر و رئیسجمهور ارمنستان ابلاغ کرد.
ابلاغ پیام تبریک به مقامات ارمنستان
به گزارش ایرنا، محمدحسن حبیباللهزاده، معاون امور بینالملل دفتر رئیسجمهور، در دیدار با نیکول پاشینیان، نخستوزیر ارمنستان، و واهاگن خاچاطوریان، رئیسجمهور این کشور، پیام تبریک پزشکیان را به مناسبت روز استقلال ارمنستان (۲۱ سپتامبر) ابلاغ کرد.
در این دیدارها، حبیباللهزاده بر عزم ایران برای گسترش روابط با ارمنستان در همه زمینهها تأکید کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی است.»
تأکید بر روابط دوجانبه
نخستوزیر ارمنستان نیز با قدردانی از پیام تبریک رئیسجمهور ایران، بر اهمیت روابط دو کشور تأکید کرد و خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری شد. پاشینیان گفت: «ارمنستان برای روابط دوستانه با ایران ارزش زیادی قائل است و خواهان گسترش همکاریهای دوجانبه است.»
این دیدارها در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک انجام شد. حبیباللهزاده همچنین با دیگر مقامات ارمنستانی درباره موضوعات منطقهای و بینالمللی گفتوگو کرد.
گسترش همکاریهای منطقهای
دو طرف بر لزوم تقویت همکاریها در زمینههای انرژی، حملونقل و ترانزیت تأکید کردند. ایران و ارمنستان سالهاست که روابط نزدیکی دارند و در زمینههای مختلف از جمله انرژی و زیرساختها همکاری میکنند.
این تبادل پیامها نشاندهنده روابط رو به رشد دو کشور همسایه است که در سالهای اخیر بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل گسترش یافته است.



