رئیسجمهور ایران، سید ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه در دیدار با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، از تلاشهای این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
جزئیات دیدار
این دیدار در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان انجام شد. رئیسی با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور، بر اهمیت همکاریهای دوجانبه در زمینههای مختلف تأکید کرد.
تمجید از نقش پاکستان
رئیسجمهور ایران گفت: «پاکستان همواره نقش سازندهای در تحقق صلح و ثبات در منطقه داشته است. ما از این تلاشها قدردانی میکنیم و بر ضرورت ادامه همکاریهای منطقهای تأکید داریم.»
شهباز شریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط برادرانه دو کشور، خواستار گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری شد. وی افزود: «پاکستان و ایران میتوانند با همکاری یکدیگر، به ثبات و رفاه منطقه کمک کنند.»
اهمیت همکاریهای منطقهای
دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند. رئیسی با اشاره به اهمیت ثبات در افغانستان، بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در این کشور تأکید کرد.
نخستوزیر پاکستان نیز بر حمایت کشورش از روند صلح در افغانستان و همکاری با ایران در این زمینه تأکید کرد.



