رایزنی وزرای خارجه ایران و ازبکستان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه
رایزنی وزرای خارجه ایران و ازبکستان

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و بخت‌یار سعیدوف، وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، در یک مکالمه تلفنی به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.

تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه

در این گفت‌وگو، دو طرف بر اهمیت توسعه و تعمیق همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کردند. عراقچی و سعیدوف با اشاره به ظرفیت‌های موجود، خواستار تسریع در اجرای توافقات پیشین و برنامه‌های مشترک شدند.

تبادل نظر درباره تحولات منطقه‌ای

وزرای خارجه ایران و ازبکستان همچنین در مورد مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند. آنان بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان کشورهای منطقه برای تقویت صلح و ثبات تأکید ورزیدند.

بنر عریض Pickt — اپلیکیشن لیست خرید مشارکتی برای تلگرام

تداوم رایزنی‌ها

دو طرف ضمن استقبال از سطح کنونی روابط، بر تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌های دوجانبه در سطوح مختلف تأکید کردند. عراقچی و سعیدوف ابراز امیدواری کردند که این تماس‌ها به ارتقای همکاری‌های فیمابین و حل مسائل منطقه‌ای کمک کند.

به گزارش ایرنا، این گفت‌وگو در چارچوب دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه انجام شده است.

بنر پس از مقاله Pickt — اپلیکیشن لیست خرید مشارکتی با تصویر خانوادگی