سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، در یک مکالمه تلفنی به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.
تأکید بر گسترش همکاریهای دوجانبه
در این گفتوگو، دو طرف بر اهمیت توسعه و تعمیق همکاریها در زمینههای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کردند. عراقچی و سعیدوف با اشاره به ظرفیتهای موجود، خواستار تسریع در اجرای توافقات پیشین و برنامههای مشترک شدند.
تبادل نظر درباره تحولات منطقهای
وزرای خارجه ایران و ازبکستان همچنین در مورد مهمترین تحولات منطقهای و بینالمللی تبادل نظر کردند. آنان بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان کشورهای منطقه برای تقویت صلح و ثبات تأکید ورزیدند.
تداوم رایزنیها
دو طرف ضمن استقبال از سطح کنونی روابط، بر تداوم رایزنیها و مشورتهای دوجانبه در سطوح مختلف تأکید کردند. عراقچی و سعیدوف ابراز امیدواری کردند که این تماسها به ارتقای همکاریهای فیمابین و حل مسائل منطقهای کمک کند.
به گزارش ایرنا، این گفتوگو در چارچوب دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه انجام شده است.



