وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، از تلاشهای دیپلماتیک برای حل بحرانهای منطقه غرب آسیا حمایت کرد. این گفتوگو در چارچوب رایزنیهای دو کشور درباره تحولات منطقهای صورت گرفت.
حمایت از راهحلهای مسالمتآمیز
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، بر حمایت کشورش از راهحلهای مسالمتآمیز و دیپلماتیک برای بحرانهای منطقه تأکید کرد. وی ضمن ابراز نگرانی از تنشهای اخیر در غرب آسیا، خواستار خویشتنداری و گفتوگو میان طرفها شد.
اهمیت ثبات در منطقه
وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا برای اقتصاد جهانی، تأکید کرد که کشورش از هرگونه تلاش دیپلماتیک برای کاهش تنشها حمایت میکند. وی همچنین بر نقش سازنده ایران در منطقه و لزوم همکاری برای حل مسائل دوجانبه و بینالمللی تأکید کرد.
امیرعبداللهیان نیز در این گفتوگو با اشاره به روابط دیرینه ایران و کره جنوبی، بر اهمیت گسترش همکاریهای دوجانبه در زمینههای مختلف تأکید کرد. وی ضمن تشریح دیدگاه ایران درباره تحولات منطقه، بر لزوم احترام به حاکمیت ملی کشورها و مخالفت با دخالت خارجی تأکید کرد.
چشمانداز همکاریها
این گفتوگو در حالی انجام شد که ایران و کره جنوبی در سالهای اخیر روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را توسعه دادهاند. دو کشور در زمینههای انرژی، فناوری و سرمایهگذاری همکاریهای گستردهای دارند. به گفته کارشناسان، حمایت کره جنوبی از تلاشهای دیپلماتیک میتواند به کاهش تنشهای منطقه کمک کند.



