وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله به دانشآموزان مدرسهای در شهر میناب را به شدت محکوم کرد و خواستار پیگیری قضایی و مجازات عاملان این حادثه شد.
جزئیات حمله
این حادثه روز سهشنبه در مدرسهای در میناب رخ داد که طی آن چندین دانشآموز زخمی شدند. بر اساس گزارشهای اولیه، فرد یا افرادی ناشناس با ورود به محوطه مدرسه به دانشآموزان حمله کردند.
واکنش وزارت خارجه
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در بیانیهای این حمله را «اقدامی وحشیانه و غیرانسانی» توصیف کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را محکوم میکند و از دستگاههای ذیربط خواستار رسیدگی فوری و مجازات عاملان آن است.»
درخواست عدالت
کنعانی افزود: «خانواده قربانیان و مردم ایران انتظار دارند عدالت در سریعترین زمان ممکن اجرا شود. ما از نهادهای قضایی میخواهیم با جدیت این پرونده را دنبال کنند.»
آمار قربانیان
بر اساس آخرین آمار، ۱۲ دانشآموز در این حمله زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. منابع بیمارستانی اعلام کردند که مصدومان تحت درمان قرار گرفتهاند.
پیام تسلیت
وزارت خارجه همچنین به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.



