رئیسجمهور عراق، برهم صالح، در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بر اهمیت دیپلماسی و گفتوگو در حل اختلافات منطقهای تاکید کرد. این دیدار روز سهشنبه در بغداد انجام شد.
تاکید بر راهحلهای دیپلماتیک
برهم صالح در این دیدار گفت که عراق همواره حامی راهحلهای دیپلماتیک برای تنشها در منطقه است. او افزود: "عراق به عنوان کشوری که از جنگ و درگیری رنج برده، اهمیت گفتوگو را درک میکند و از هر تلاشی برای کاهش تنش در منطقه حمایت میکند."
موضوعات مورد بحث
طرفین در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقهای و بینالمللی و راههای تقویت همکاریها گفتوگو کردند. ظریف نیز ضمن تقدیر از مواضع عراق، بر آمادگی ایران برای همکاری در زمینههای مختلف تاکید کرد.
اهمیت ثبات عراق
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت عراق برای منطقه، گفت: "امنیت عراق برای ایران اولویت دارد و ما از هر اقدامی که به ثبات این کشور کمک کند، حمایت میکنیم."
این دیدار در حالی انجام شد که منطقه خاورمیانه با تنشهای فزایندهای مواجه است و عراق به عنوان میانجی بین ایران و عربستان سعودی نقش فعالی ایفا میکند.



