ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، روز سهشنبه در اسلامآباد با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاریهای دفاعی و امنیتی دوجانبه تأکید کردند.
جزئیات دیدار
به گزارش منابع رسمی، این دیدار در مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی انجام شد. ژنرال منیر با استقبال رسمی از رئیسجمهور ایران، بر اهمیت روابط دو کشور در تأمین ثبات منطقهای تأکید کرد.
پزشکیان در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو ملت، خواستار تقویت همکاریها در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها شد. وی همچنین از مواضع پاکستان در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.
گسترش روابط دفاعی
دو طرف در این دیدار بر توسعه همکاریهای نظامی و دفاعی، از جمله آموزش و تبادل تجربیات، تأکید کردند. ژنرال منیر گفت: «پاکستان و ایران اشتراکات زیادی دارند و ما مصمم به گسترش همکاریهای دوجانبه در همه زمینهها هستیم.»
این دیدار در حالی انجام میشود که روابط ایران و پاکستان در ماههای اخیر شتاب بیشتری گرفته است. دو کشور پیش از این نیز تفاهمنامههای همکاری در حوزه امنیتی و اقتصادی امضا کردهاند.
اهمیت منطقهای
کارشناسان معتقدند تقویت روابط ایران و پاکستان میتواند به ثبات منطقه جنوب آسیا و خاورمیانه کمک کند. دو کشور به عنوان قدرتهای منطقهای، نقش مهمی در مدیریت بحرانهای امنیتی و سیاسی ایفا میکنند.
پزشکیان در ادامه سفر خود به پاکستان، با نخستوزیر و دیگر مقامات این کشور نیز دیدار خواهد کرد. این سفر به دعوت رسمی دولت پاکستان انجام شده است.



