اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه به رژیم اسرائیل هشدار داد که اگر نیروهای خود را از لبنان خارج نکند، با شکستی تحقیرآمیز مواجه خواهد شد.
جزئیات هشدار
به گزارش ایرنا، قاآنی در سخنانی در تهران گفت: «اگر اسرائیل تا ضربالاجل تعیینشده از لبنان خارج نشود، با واکنشی مواجه خواهد شد که به تحقیر و شکست آنها خواهد انجامید.» وی افزود که مقاومت لبنان توانایی دفاع از کشور خود را دارد و اسرائیل باید عواقب تداوم اشغالگری را در نظر بگیرد.
واکنشها و پیامدها
این هشدار در حالی مطرح میشود که تنشها در مرزهای لبنان و اسرائیل افزایش یافته است. به گفته تحلیلگران، این اظهارات نشاندهنده عزم ایران برای حمایت از حزبالله و گروههای مقاومت در لبنان است. تاکنون مقامات اسرائیلی به این هشدار واکنش رسمی نشان ندادهاند، اما رسانههای عبری از احتمال تشدید درگیریها خبر میدهند.
پیشینه تنشها
از زمان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، مرزهای لبنان و اسرائیل نسبتاً آرام بوده، اما اخیراً با افزایش پروازهای شناسایی و نقض حریم هوایی، تنشها دوباره بالا گرفته است. فرمانده نیروی قدس تأکید کرد که «محور مقاومت» هرگونه تجاوز به خاک لبنان را بیپاسخ نخواهد گذاشت.



