ایران و امارات درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند
رایزنی ایران و امارات درباره تحولات منطقه

رایزنی وزرای خارجه ایران و امارات

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، در یک تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه از جمله وضعیت غزه و سوریه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، دو طرف در این گفت‌وگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای برای تقویت صلح و ثبات تأکید کردند.

محورهای گفت‌وگو

عراقچی و عبدالله بن زاید ضمن بررسی اوضاع انسانی در غزه، بر لزوم تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین تأکید کردند.

بنر عریض Pickt — اپلیکیشن لیست خرید مشارکتی برای تلگرام

همچنین تحولات سوریه و اهمیت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این تماس تلفنی بود.

تأکید بر همکاری‌های دوجانبه

دو طرف با اشاره به روابط رو به رشد ایران و امارات، بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین تبادل هیئت‌های دیپلماتیک در آینده نزدیک توافق کردند.

عراقچی و عبدالله بن زاید همچنین بر نقش گفت‌وگو و دیپلماسی در حل اختلافات منطقه‌ای تأکید کرده و خواستار تقویت همکاری‌های چندجانبه در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای بین‌المللی شدند.

این تماس تلفنی در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک ایران با کشورهای منطقه در خصوص موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

بنر پس از مقاله Pickt — اپلیکیشن لیست خرید مشارکتی با تصویر خانوادگی