رایزنی وزرای خارجه ایران و امارات
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، در یک تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه از جمله وضعیت غزه و سوریه رایزنی کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، دو طرف در این گفتوگو بر ضرورت تداوم همکاریهای دوجانبه و منطقهای برای تقویت صلح و ثبات تأکید کردند.
محورهای گفتوگو
عراقچی و عبدالله بن زاید ضمن بررسی اوضاع انسانی در غزه، بر لزوم تلاشهای بینالمللی برای برقراری آتشبس و ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم فلسطین تأکید کردند.
همچنین تحولات سوریه و اهمیت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این تماس تلفنی بود.
تأکید بر همکاریهای دوجانبه
دو طرف با اشاره به روابط رو به رشد ایران و امارات، بر توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری و همچنین تبادل هیئتهای دیپلماتیک در آینده نزدیک توافق کردند.
عراقچی و عبدالله بن زاید همچنین بر نقش گفتوگو و دیپلماسی در حل اختلافات منطقهای تأکید کرده و خواستار تقویت همکاریهای چندجانبه در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای بینالمللی شدند.
این تماس تلفنی در ادامه رایزنیهای دیپلماتیک ایران با کشورهای منطقه در خصوص موضوعات مهم بینالمللی و منطقهای صورت میگیرد.



