رئیسجمهور ایران در سخنانی تأکید کرد که کشور در مذاکرات هستهای در برابر خواستههای افراطی تسلیم نخواهد شد. وی با اشاره به ادامه مذاکرات برای احیای برجام، گفت که ایران همواره از حقوق ملت خود دفاع خواهد کرد.
موضع قاطع ایران در مذاکرات
رئیسجمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ما هرگز در برابر خواستههای فراتر از چارچوب توافقنامهها کوتاه نخواهیم آمد.» وی افزود که ایران به دنبال مذاکراتی شرافتمندانه و مبتنی بر احترام متقابل است.
جزئیات مذاکرات هستهای
این اظهارات در حالی مطرح میشود که مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریمها ادامه دارد. به گفته منابع دیپلماتیک، ایران خواستار تضمینهای مؤثر برای عدم خروج مجدد آمریکا از توافق است.
رئیسجمهور همچنین تصریح کرد: «فشار حداکثری و تحریمهای ظالمانه نتیجهای جز مقاومت ملت ایران نخواهد داشت.» وی از آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات در چارچوب منافع ملی خبر داد.
واکنشها به موضع ایران
این موضعگیری با استقبال برخی از گروههای سیاسی داخلی روبرو شده است. کارشناسان معتقدند که پافشاری ایران بر حقوق خود میتواند به توافقی پایدارتر منجر شود. با این حال، طرفهای غربی هنوز به طور رسمی به این اظهارات واکنش نشان ندادهاند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، رئیسجمهور در ادامه گفت: «ما به دنبال مذاکراتی هستیم که منافع ملت ایران را تأمین کند و در عین حال، از خطوط قرمز نظام عبور نکند.»



